Obľúbené príspevky

20 júna 2014

Čakania a očakávania

...alebo ako niekedy očakávame a nedočkáme sa alebo naopak neočakávame a dočkáme sa...


Taký príspevok som tu mala onehdá: http://monikinsvet.blogspot.sk/2014/03/len-na-margo.html
Bol o kávovníku, od ktorého som nečakala vôbec nič. Pestovala som ho ako raritu. Pekný stromček. Vďaka výbornej starostlivosti (podotýkam, nie mojej) rozkvitol a dnes nás už teší, zatiaľ zelenými, plodmi. Viete, že vo vnútri sú dve kávové zrnká? S veľkou pravdepodobnosťou ich nedokážem po dozretí správne upražiť. Neočakávam teda ani šálku doma vypestovanej kávy. Napriek tomu sa teším. Už tie kvety boli darom.

 

No a na začiatku jari som očakávala. Na loggi mám truhlíky s miniskalkou. Už druhý rok tam mám zasadené konvalinky. Jednu klíčiacu som si vybrala a sledovala, ako rastie.



Tešila som sa na voňavé kvietky. Tešila som sa z každého milimetra, čo narástla. Z každého lístka. Konvalinky kvitnú v máji. Celý máj som sledovala, či už náhodou...
...ani náhodou. 
Tak snáď budúci rok. Možno si toto cvičenie zopakujem - bolo to fajn, sledovať ako rastie a tešiť sa z okolo kvitnúcich hrbíčkov, floxu. Nie som smutná, frustrovaná, rozčarovaná...
Veď pri ostatnom dokumentovaní som našla odmenu za čakanie. Neočakávanú, lebo som netušila, že ho tam mám:

Plesnivec alpínsky - balkónový
Teším sa


No a aký je záver tohto čudného príspevku?
Takýto:

Je jedno, kedy sa tešíte. Očakávane alebo neočakávane, pred alebo počas alebo po. Dôležité je tešiť sa.


Teším sa na vaše komentáre a +jedničky. 

Krásny víkend.


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára