Obľúbené príspevky

06 augusta 2014

Háčkovaná detská deka a háčkovaný zajko

...a malý bonus exkluzívne pre vás: 

Fotonávod na háčkované dlhé stĺpiky namiesto začiatočnej retiazky


Uháčkujou-li mi deku nebo neuháčkujou-li mi tu deku? 

Jasné, že uháčkujem. Rada. 
Ale do týždňa!
Fúha! No, keby som mala vlnu...a keby som mala dosť času, tak sa to stihnúť dá.

Tak asi takýto bol náš rozhovor s kamarátkou Irčou koncom mája. Jasné, že som nemala ani vlnu ani dosť času. Našťastie, prosba bola, KEBY sa ti to podarilo, bolo by to fajn. Až koncom júla som zvolala HOTOVOOO.


Neviem, či je niečo nudnejšie a zdĺhavejšie ako háčkovať deku. Táto je aj celkom veľká - asi 110 na 80 cm. Vlnkový vzor je veľmi aktuálny túto sezónu. Heslo bolo TRI: Tri farby, tri klbká z jednej farby, tri rady z jednej farby a vzor 3DS, 3DS zháčkovať, 3DS, 3DS do jedného DS z predchádzajúcej rady. Jednoduché, ľahko zapamätateľné, stále len tri, tri, tri...do odpadnutia. 
Nezačínala som retiazkou. Neznášam dlhé retiazky - nemám vôbec predstavu o potrebnej dĺžke, neviem správne uťahovať, aby potom nesťahovalo vzor a nemám rada, keď mám na retiazku naháčkovávať stĺpiky. Toľko záporov v dvoch vetách, viac by hádam ani nevošlo. Ale to len kvôli vystupňovaniu napätia. 
Začínala som rovno radom dlhých stĺpikov - vlastne vždy tak začínam. Ak chcete skúsiť, pridávam malý fotonávod

Uháčkujte dve retiazkove oči :) Nahoďte priadzu a pichnite háčikom do prvého oka. Priadzu vytiahnite...

...a uháčkujte jedno očko. Toto oko je vlastne namiesto retiazkového očka - to je dobrá mnemotechnická pomôcka na začiatok. Teraz uháčkujte klasický dlhý stĺpik (DS)...

Výborne, ide vám to skvele...fotka je nejasná, ale takto nejako to u vás asi vyzerá. Tak pokračujme...

...nahodením oka na háčik a pichnutím do prvého oka pred DS - je to vlastne to akože retiazkové oko.

Nahoďte priadzu a pretiahnite tým akože retiazkovým okom. Ide to?

Dobre. A teraz si spravte jedno nové akože retiazkové oko...

...takéto. A zas klasický DS.

A opäť: Nahodiť, pretiahnuť prvým okom...

...spraviť retiazkové oko a DS.

 Voilà, krásny pružný rad DS. Takto sa dá spraviť aj rad krátkych stĺpikov, ale pre názornosť sú DS vhodnejšie. Zvládli ste to? Blahoželám, už pravdepodobne nikdy nebudete začínat klasickou retiazkou :)
V prípade tejto deky som však začínala trošku komplikovanejšie - rovno vzorom. Takže 3DS, 3DS do jedného akože retiazkového oka, 3DS, tri DS zháčkovať a tak ďalej.
Neveríte, že to ide? Nech sa páči:

 

Deka začala takto nejako:

 A takto nejako skončila:

Zajko je skôr náplasť na moje zlé svedomie a Irčinu trpezlivosť. Miška ho nazvala Žabička. Nepýtajte sa...


Maminka, odfoť ma. Ja chcem fotku so Žabičkou...


Tak nech sa páči.

Želám vám krásne letné dni. 


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára