Obľúbené príspevky

10 januára 2016

Behom k tvoreniu

...tak trochu návod na výrobu tutu sukne a výzdoby auta...


Milí priatelia,

toto je úplne špeciálny príspevok. Aj kvôli tomu ho už píšem neskutočne dlho. Vlastne napísal sa sám v lete a ja sa pokúšam dať mu hlavu a pätu, aby ste z neho mali niečo aj vy.
Je tak trochu viac o tvorení a tak trochu menej o behaní. O tom behaní nájdete viac na iných stránkach - virtuálnych alebo papierových, preto tu len bokom.

Keď do vyhľadávača zadáte: behom k , tak vám automatické dokončovanie 
najpravdepodobnejšie ponúkne toto:
behom k zdraviu
behom k chudnutiu
behom k štíhlej postave
behom k pevnému zadku


...ale behom k tvoreniu????

No, za istých okolností hádam aj tot
o.

V mojom prípade tie okolnosti znamenali:
- že som sa začiatkom roku 2015 "upísala" k aktívnej účasti na štafetovom behu Od Tatier k Dunaju,
- že tím, za ktorý som bežala, je partia skvelých báb, ktoré sa chytia každej výzvy:
  • tou prvou výzvou bola súťaž o najkrajšie vyzdobené auto a
  • tou druhou výzvou bolo spoločné rozhodnutie, že čisto babský tím sa musí náležite prezentovať, a teda musíme vymyslieť vhodný outfit na spoločný dobeh do cieľa,
- že som bola vzhľadom na prejavené tvorivé schopnosti poverená predložiť návrhy k vyššie uvedeným výzvam.

Tieto návrhy prešli ľahkým výberovým kolom. Následne, okrem tréningu, som musela čosi potvoriť:

Najskôr som ušila skúšobnú tutu sukňu. A potom ďalších 12. Na tutu sukňu potrebujete tyl, niť vo farbe tylu, gumu do pásu a zicherku na jej navlečenie a nožnice. Keď budete kupovať tyl na tutu sukňu, vyberajte skôr mäkký (tvrdý je vhodný na dekorácie, tutu z neho by príliš odstávala). Keďže každá máme iný pás resp. chceme sukňu nosiť rôzne vysoko, tak som ich vylepšila: Do ušitého tunela som natiahla dierovanú gumu a na vhodné miesto prišila gombík. Takto sme si mohli upraviť šírku sukne podľa chuti a okolností. Momentálne mám tú svoju extrémne zúženú a nosí ju dcéra. Spodok sukne môžete opáliť nad plameňom - bude pekne ukončený a mierne sa zvlní. Nižšie to uvidíte na maxi kvetoch.

Potom prišli na rad pusinky na autá. Tie si vyrobíte jednoducho. Potrebujete k tomu: Tvrdený polystyrén (alias styrodur), brúsny papier (alias šmirgeľ), vonkajšiu akrylovú farbu, nožík alebo pílku, veľa času a trpezlivosti (nielen vašej). 

Postup je nasledovný: Zistite si rozmer ŠPZ (buď priamo na aute alebo na webe - bo je štandardizovaný), načrtnite obrysy požadovaného tvaru a otvoru na ŠPZ. Vyrežte nahrubo tvar - pravdepodobne pri tom vyskúšate viac nástrojov a ešte pravdepodobnejšie získate pekný mozoľ. Potom vyšmirgľujte jemným brúsnym papierom. Keď ste s výsledkom spokojní, natrite tromi vrstvami vonkajšej akrylovej farby. A môžete začať upratovať. Na auto upevníte ako sa dá - podľa typu auta. Napríklad takto: 



A teraz si vyrobíme mega kvet. V podstate je postup rovnaký ako keď si vyrábate malý kvietok ako brošničku alebo sponku akurát niekoľkonásobne väčšie.
Potrebujete: Kooopec tvrdého tylu, nožnice, zbytky styroduru z pusiniek, šnúrku, pevnú bavlnku (ja som použila džínsovú niť) a veľkú ihlu, sviečku a niečo, čím ju zapálite.
Nastrihajte si tyl na akési poloblúky - tri rôzne rozmery (vidíte na obrázkoch). Oblúky s citom opáľte nad plameňom sviečky. Chce to trochu cvik, ale isto to zakrátko zvládnete. Rovné strany zošite nahrubo bavlnkou a stiahnite dohromady - každý rozmer zvlášť. Získate tri kvety, ktoré položíte na seba (podľa veľkosti) a zošijete. Ja som ešte vyrobila mega gombík zo styroduru (postup ako pri pusinke), previazala šnúrkou a našila na mega kvet. 
Na spodok som ešte prišila podložku s plsti - ako tunel pre dlhý pás z tylu, ktorý sme previazali pod strechou áut.


Ako bonus som vyrobila náušnice zo zbytkov - visia na obrázku nižšie ako takí divní anjelici.
Výzdoba na autá a tutu sukne pripravené. Ostáva len zbaliť bežecé veci na túto skvelú príležitosť.

Výzdoba áut bola na tejto bežeckej akcii úspešná - získala 1. miesto. Bola tak výrazná a neprehliadnuteľná, že náš tím dokonca mnohí volali pusinky.  

Okrem skvelého pocitu, jedinečnej skúsenosti a nezabudnuteľných zážitkov sme získali aj nádherné ceny:

Účastnícka medaila a cena od organizátora, vpravo figúrka od našej super kapitánky

Trofej pre tím s najkrajšie vyzdobeným autom a cena za tretie miesto na bedni


...a cena najmilšia od manžela a dcéry - opäť im ďakujem za trpezlivosť a podporu 

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára