Obľúbené príspevky

07 marca 2014

Tričko pre priateľov

Tento príspevok má menovku "Všeličím". Správne by sa mal však volať "Savom". 
Savo je taká tá "úžasná" chemikália, ktorá dokáže zázraky pri upratovaní v domácnosti, dokonale zničí plesne a vôbec všetko živé, vybieli prádlo do "žiariva" resp. dierava...a pri troche nepozornosti odfarbí obľúbené kúsky oblečenia...
Eko cítenie mi nedovolí používať savo v domácnosti. Využiť jeho potenciál pri tvorení sa nebránim. Kým som nenabrala odvahu maľovať na textil, veľa som experimentovala s farbením a odfarbovaním hlavne tričiek. 
Chcem vám ukázať, ako môže vyzerať tričko odfarbené savovou technikou. K niečomu podobnému je potrebné vytvoriť si šablónu. Ja som tie svoje nakreslila na tvrdý papier a  vystrihla. Tvrdý papier je je fajn, ale len na pár použití - potom sa skrúti a velmi zle sa s ním už pracuje. 
Dôležité upozornenie číslo 1: Savo je žieravina. Keď sa rozhodnete s ním pracovať, dobre si rozmyslite, čo si oblečiete a kde budete pracovať. Priestor si najskôr pozakrývajte novinami a ešte lepšie fóliou a pri práci dobre vetrajte.
Tak a teraz môžme pokračovať. 
Šablónu som položila na tričko a trochu zaťažila. Zas načim dávať pozor čím, nech sa to "ťažítko" nezničí. Všetko okolo šablóny som riadne pozakrývala novinami.
Savo som si naliala do nádoby s rozprašovačom - čím jemnejšie vie rozprašovať, tým lepšie. A počítajte s tým, že nádobu už nepoužijete - jednak kvôli zloženiu sava a jednak preto, že savo zničí časom všetky plastové časti.
Jemne som savo rozprášila po šablóne. 
Dôležité upozornenie číslo 2: Buďte trpezliví. Kým začne savo účinkovať - teda odfarbovať  - uplynie pár minút. Až potom dosavovávajte. Platí: Čím menej tým lepšie.
Oukej, zas môžeme pokračovať.
Keď som mala odfarbené podľa predstáv, odokryla som tričko a nechala ho riadne vyschnúť a vyvetrať. Vzala ďalšie a odfarbila rovnako ako to predtým. Potom som vzala ďalšie a ďalšie a keď som odfarbila všetky na prednej strane, tak som začala pekne od začiatku na strane zadnej...
...aha! A tu sa dostávame k pointe:
Tričká som robila pár rokov dozadu ako vianočný darček pre kamarátov. Dokopy ich bolo asi osem + nejaké skúšobné a ak sa dobre pamätám aj jedno mini, pre vtedy asi dvojročnú Sofiu. Tričká ako-tak vydržali doteraz, šablóny už sú zrecyklované, takže žiadne ďalšie už nebude.
Dôležité upozornenie číslo 3: Savo ničí štruktúru textílie, s istotou môžem povedať, že skôr či neskôr bude ako sieť a možno aj s dierami. Preto radšej prejdite na maľovanie a savovanie si nechajte na opravy - pozri príspevok Vytunované tepláky








Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára