Obľúbené príspevky

31 marca 2014

Medvedí cesnak pre dušu...

...alebo skvele prežitý deň...

Nebudem dnes písať o zložení, očistných a zdravotných vlastnostiach medvedieho cesnaku. To si nájdete sami v stovkách článkoch na nete. Rada by som sa pokúsila sformulovať niečo ako zhrnutie krásneho dňa. 
Vybrali sme sa s rodinou a ďalšou stovkou turistov na Kľak, známy vrch Lúčanskej Malej Fatry. Počasie bolo nádherné, tešili sme sa so snežienok a zvyškov snehu, ktorý sme si tak neužili túto zimu. Dcérka cestou zbierala šišky a kamienky, zo suchých stebiel trávy si spravila gitaru, smiala sa a všetkých zdravila a všetci sa jej prihovárali. Pred vrcholom sme sa stretli s kamarátkou Dankou a jej rodinou a zhodli sa, aká super náhoda, že musíme vyraziť na výlet, aby sme sa porozprávali, lebo s meste sa nám to nepodarí aj rok. Cestou nazad sme si nazbierali medvedí cesnak, ktorého tam v túto dobu rastie neúrečne - lebo "lepšie než do lekárne, je chodiť pre lieky do prírody"


Cestou nazad, na lúke končiacej vo Fačkovskom sedle a parkovisku, ma, pri čírej radosti z krásneho dňa, napadlo: "Som blbá a naivná, keď si myslím, že to bol skvelý deň? Veď bolo blato a fúkalo a príliš veľa ľudí a som mohla radšej okná umyť pred sviatkami, teraz sa budem musieť prplať s cesnakom...? Strácam cit pre realitu, to nie je normálne, furt sa tešiť?"   
Skúsim začať trošku od boku, tak mi to prepáčte. 
Koľkí z vás čítali Osha, Coelha, Hiraxa...? V zásade sú ich myšlienky o tom istom. O pozitívnom myslení. Zhrnuté: "Keď si niečo praješ, celý Vesmír sa spojí, aby si to mohol uskutočniť." Na čítačkách a besedách s takýmito inšpiratívnymi ľuďmi majú ľudia potrebu pýtať sa, ako majú riešiť väčšinou nepriaznivé životné situácie. Prečo sa pýtajú? Veď dostanú rovnakú odpoveď, ako nájdu v ich knihách. Myslím, že je to o prístupe. Práve o tom pozitívnom myslení. Pokiaľ človek k nemu nedospeje sám, nikdy nepochopí. Prečo sú niektorí chudobní, postihnutí, osamelí či chorí šťastnejší a spokojnejší než tí bohatí, zdraví, "úspešní" či "vo vzťahu"? 
A na tej lúke som to v jednej sekunde aj uzavrela: Nestrácam cit pre realitu. Som normálna, lebo normálne je tešiť sa a mať rád svoj život. 
Som šťastná a spokojná. Všetko bude dobré, lebo ten hore ma má rád. Pracujem na sebe, snažím sa a dostávam, čo si zaslúžim. A viete čo? Plnia sa mi sny. Sama si ich plním a ide to celkom ľahko. Vlastne, ide to úplne samo. Ďakujem vám, že mi v tom pomáhate. A ani o tom asi neviete.
       
Šťastiu sa nedá naučiť zo šlabikára alebo knihy, nedá sa kúpiť za žiadne peniaze ani vymodliť ku komu(čomu)koľvek. K šťastiu sa dá dospieť. Srdcom. A hlavou. 

Je tu jar, vyčistime a rozpohybujme si srdcia, hlavy a telá. Napríklad peknou prechádzkou za medvedím cesnakom. A potom si z neho pripravme liečiky:

Takto ma naučila uskladňovať bylinky maminka - vydržia čerstvé aj týždeň

Syrovo-smotanová pomazánka na raňajky
Pesto k cestovinám na obed

Pesto na večeru? NIEEEEEE!!!! Iba ak bazalkové :)

 

Šalát s mozarellou, prosciutom, sušenými paradajkami a inými dobrotkami

Medvedí cesnak namiesto klasického cesnaku v zeleninovej polievke - pridať až do hotovej polievočky


Želám vám krásnu jar bez jej depresií, veľa energie a šťastia.


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára