Obľúbené príspevky

01 apríla 2014

Veľkonočné zábavky (II)

...alebo moje obháčkované vajíčka...


Díky ségra...svojim komentárom k "háčkovanej dečke" si mi dala riadneho chrobáka do hlavy. Vôbec som nemala v pláne znova obháčkovávať vajíčka. A už vôbec o tom písať. 
Ono, aby ste si nemysleli, vytvoriť nejakú vec býva niekedy oveľa ľahšie, ako o tej veci písať. Ale ten chrobák je fakt otravný :)

Začala som pozvoľna. Opatrne som vytiahla krabicu s veľkonočnými ozdobami. Ešte opatrnejšie som z nej začala vyťahovať moje poklady. Tieto som následne roztriedila. Nechala som si len dve kôpky:  Jednu s obháčkovanými vajíčkami a druhú s vyfúkancami nenafarbenými. Tú prvú som dala mimo dosah dcérky. Pracovať začnem s tou druhou. To aby som mala čo obháčkovávať. Doteraz som vajíčka farbila klasicky - farbou na vajíčka. Nikdy som s výsledkom nebola spokojná - farba nebola rovnomerná a pekná výrazná. Tento rok som sa rozhodla pre zmenu (novinka, čo?). Vajíčka som nafarbila akrylovými farbami a zastriekala akrylovým lakom - žiadna ekológia. 

Po nanesení prvej vrstvy ešte nevyzerali zvlášť vábne.

To až po druhej vrstve a laku. Celkom ujdú, čo poviete? Toto je už slušný základ pre obháčkovávanie. Tak let´s go na vec.














Prvý kus bol hotový raz-dva. Vzorček odskúšaný mnoho krát, kvietok vymyslený za pochodu.






















Ten istý vzor v tmavomodrom a s iným kvietkom.





















Toto vajíčko - teda vzor - je pre háčkarky trochu rébus. Nehnevajte sa, ale návod sem nedám - know-how si chcem (zatiaľ) ponechať. Je to celkom pracné. Vymyslela som to sama z pôvodného modelu, ktorý som chcela vylepšiť. Ak chcete odkukajte :)




















Jednoduchý vzorček, ktorý zvládnu aj začiatočníčky. Robí sa na mieru vajíčku - retiazkou si pekne tvarujete veľkosť.


Ešte malá obmena kvietka a lemu.

























Jemný lem tvarovaný podľa vajíčka - nič viac nie je potrebné.


















Tohto krásavca som zaodela do kvietkovaných šatočiek. Vzorček som si vymyslela večer pri telke. Bola to prplačka. Myslím, že na ďalšie takéto vajíčko sa budem musieť strašne prehovárať.

Trochu iný lem na vajíčku. 



A trochu iné kombinácie.
Žltá na bielej

Biela na prírodnej

















Fialová na žltej





A teraz trochu symbolicky: Vajíčka "staršej" výroby a starodávny luster, ktorý mám po svojej babke. Spomínala som ho v príspevku o háčkovanej dečke http://monikinsvet.blogspot.sk/2014/02/hackovana-decka-aj-s-navodom.html - hmmm, všetko so všetkým súvisí. Tak sa tešte spolu so mnou. Zdá sa mi to krajšie, ako na "zlatom daždi", ktorý tento rok neskutočne krásne kvitne. Mimochodom, babka si veľkonočnými vajíčkami ozdobovala velikánsky fikus v obývačke. Asi preto, že nedočiahla na luster ani zo stoličky ;). 









Tak nech sa vám páči. 

P.S. Zlatý dážď v tomto príspevku predsa nemôže chýbať.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára