piatok, 11. apríla 2014

"Maminka, voňajú ti vlásky ako čokoládka..."

"...aj tebe, miminko."
Tak sme si hrkútali včera večer pri uspávaní s dcérkou.

Predchádzalo tomu spoločné pečenie. 
Tentokrát to boli muffiny. A keby len muffiny, ale čokoládové muffiny. A keby len čokoládové muffiny, ale exkluzívne čokoládové maffiny. Aspoň tak ich nazvala Ivča, autorka receptu na recepty.cz. 
Receptík je rýchly a jednoduchý. Zjedenie muffinov je rovnako rýchle a jednoduché. 
Upozorňujem, že tieto muffinky nie sú vôbec zdravé. ALE!!! Je v nich dostatočné množstvo kakaa. Viete, že kakao obsahuje tryptofan, ktorý zvyšuje hladinu serotonínu - hormónu dobrej nálady? Tak nech sa páči - podporte si pozitívne myslenie čokoládou:


Pečenie treba riadne sledovať, aby si muffiny nerobili, čo chcú...

Ešte horúce, teraz sa ešte jesť nedajú, teraz sa len vonia...

Presne také, ako máme radi: Zvonku chrumkavé a vnútri vláčne s kúskami čokolády...
Keby ste si ich chceli spraviť aj vy, tak tu je link:
http://www.recepty.cz/recept/exkluzivni-cokoladove-muffiny-151125

Tak nech sa páči a dobrú chuť.


P.S. Dovolím si zas jednu malú úvahu. Pri vyhľadávaní receptu na muffiny som si niečo uvedomila. Rozmýšľali ste niekedy o tom, aké dôležité je aj v bežnom živote pí ár? Teda PR - public relations, vzťahy s verejnosťou.
Skúste si zadať do vyhľadávača napríklad "čokoládové muffiny". Dobre, a teraz sledujte, čo vás zaujme. Jasné, sú to tie, čo majú najvhodnejšie pí ár. Tie, ktoré vytvoria "spojenie", správne vás oslovia. Najviac hviezdičiek a pútavý názov. Vhodné názvy sú napríklad: Úžasne jednoduchý, vždy sa podarí, vynikajúce, ako od mamy, exkluzívne...dôležitý je obrázok (minimálne dobre zaostrený), prípadne ešte dobrý príbeh - stačí niečo na štýl: "Na dovolenke som získala od šéfkuchára v reštaurácii tento skvelý recept; toto chutí aj mojim deťom alebo podľa Nigelly alebo Jamie(ho) Olivera...Ak chcete niečo trvalé - dlhodobý zdroj receptov a inšpirácie, hľadáte kuchára s výbornými hodnoteniami a ponukou receptov, ktoré vám "sedia".
A čo som tým vlastne chcela povedať? Aj pri tvorení je dôležité PR - v ponímaní správne konať a následne správne komunikovať. Darmo vytvoríte úžasné jedlo, fotografiu, šperk...jedlo sa zje, fotka ostane v albume, šperk poteší nositeľa...a vám ostane túžba podeliť sa o to úžasné. Ak sa aj rozhodnete podeliť o výtvor verejne, nemusí to mať ten efekt, ktorý očakávate...nakoniec si ho nikto vo vyhľadávači nevyberie...lebo...
...však už viete... :)

P.P.S. A ešte pí  ár, ako ho ja vnímam: 
"Umenie dosiahnuť harmóniu vo vzťahoch s okolím pozitívnym pôsobením".