Obľúbené príspevky

14 apríla 2014

Veľkonočné zábavky (III)

alebo piekli sme Veľkonočné medovníčky.

U nás doma sa nikdy medovníčky nepiekli. Ani na Vianoce, ani na Veľkú noc. Ani neviem, že by som niekedy ako dieťa zdobila medovníčky. Svoje prvé som upiekla len pred pár rokmi. Boli hneď tvrdé a zmäkli až po troch týždňoch skladovania s kúskom chlebíka. O ďalšie som sa už nepokúšala. 
Teda, kým som sa nestretla s tými Veronikinými. Veronika je kamarátka, ktorá medovníčky pečie pomerne často. Tie jej nie sú ničím výnimočné, len tým, že:
- sú vynikajúce,
- sú hneď mäkké (ale tieto naozaj),
- sú robené s láskou.



Recept je "vychytaný". Už ho skúšalo aj pár mojich kamarátok a nesklamal. Šíri sa ako vírus - vždy okolo Vianoc a Veľkej noci.

Proces vykrajovania a pečenia. Pomocníci sú vítaní.

Hneď po upečení. A tá vôňa!

Zdobenie je nepovinné. Ako tam však dostaneme tú jar? Jedine jarnými motívčekmi.
Mne sa pri zdobení moc nedarilo. Stále hovorím, že nie som zručná cukrárka. Roztrhli sa mi tri sáčky, poleva bola najskôr moc riedka a potom zas moc hustá.
Medovníčky sú nedokonalé. Ale nedokonalosť je prirodzená ľudskému oku. Však aj v prírode nie je nič podľa pravítka. Dokonalosť nás vyvádza z rovnováhy. Preto rastlinky nesadíme na stred nádoby, preto radšej kráčame po trávniku so sedmikráskami, preto je nám milší detský obrázok ako obraz namaľovaný podľa šablóny, preto bonsaje, preto zlatý rez, preto, preto, preto...  

Tieto som odložila na Veľkú noc.

Tak, a tu mi už došla energia, čas a chuť. Žiaľ, nedošla poleva ani medovníky. Takže rýchla improvizácia - medovníčky k sebe a ukážka rýchlozdobenia pre nedočkavých alebo uponáhľaných. Mimochodom, tieto sú už zjedené - zabalila som deťom do miniškôlky a len sa po nich zaprášilo.


Tento je na želanie. Hádajte pre koho. Aj ten už je zjedený.


Tak obligátne: Nech sa páči. 

P.S. Asi by ste radi aj recept. Rada budem šíriť. Dobré sa má.

Takže Veronikine skvelé medovníčky:
Najprv suché do misy: 70dkg hladkej múky, 30dkg práškového cukru, 1 a pol čl sódy bikarbóny, 2 čl škorice, 6-12 potlačených klinčekov, 
Potom mokré do misy: 4 vajcia, 4 PL medu, 20dkg masla (HERA). 
Zo všetkého vypracovať cesto a nechať 3 dni v chladičke. Potom vyvaľkať na 0,5 cm hrúbku (dôležité!!! nie tenšie!), vykrajovať a piecť na papieri na pečenie na 180°C asi 10 minút (160°C v horkovzdušnej trúbe). Ešte horúce potrieť vajíčkom.
Zdobiť a papať podľa chuti.
Dobrú chuť.


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára